June 08, 2012

Janji Terakhir untuk Simpan Jiwaku

Lama sudah rasanya tak menjenguk laman aku ni. Kali ni aku terdetik tuk menulis tentang penutupan sebuah cerita. Sebuah cerita indah dengan pengakhiran yang tak diduga. Akhirnya detik yang pernah dirisaukan oleh kami dulu dah sampai menjenguk. Banyak perkara yang dah berubah sama sekali, berbeza dari apa yang dibayangkan. Beberapa janji dah pun aku kotakan. Hanya satu lagi yang tertinggal. Janji yang pernah kami utarakan satu ketika dulu bersama. Mungkin dalam keadaan yang terlalu gembira, dia mungkin sudah lupa. Tapi aku tetap akan kotakan semuanya termasuk yang terakhir ini. Dengan terkotanya janji terakhir ini, maaf aku pohon kerana tidak dapat singgah ke cahaya kegembiraan itu. Tetapi akan sentiasa berdiri disini menyaksikan kisah baru dia dan akan selalu senyum kerna aku tau itulah takdir dan kehendak yang maha esa. Dengan ini, Simpan jiwaku ditutup selama lamanya...

No comments:

Post a Comment